با این تکنیک های جلب اعتماد مشتری در سایت شرکتی حرفه ای بفروشید!


اگر نتوانید اعتماد مشتریان در وب سایت شرکتی را جلب کنید، هیچ اهمیتی ندارد که محصولات و یا خدمات کسب و کار شما از چه کیفیت بالایی برخوردارند! در هر صورت بدون کسب اعتماد مخاطبان خرید توسط آنها صورت نخواهد گرفت. بنابراین، این مرحله از فروش شرکت، اهمیت حیاتی دارد و شاید بتوان گفت به تنهایی، با میزان اهمیت سایر گام ها در این فرایند برابری می کند. بر همین اساس و با توجه به این میزان از اهمیت، 6 تکنیک جلب اعتماد مشتری در سایت شرکتی را در ادامه برای شما آورده ایم که پرداختن به آنها در بازاریابی و مارکتینگ موفق پلتفرم شرکتی بسیار کمک کننده خواهند بود.






1. به شیوه های مختلف خودتان را به مخاطب معرفی کنید


دو روش کلی برای ایجاد شناخت از شرکت برای مخاطبان وجود دارد، اول اینکه مشتریان احتمالی شما و بازدیدکنندگان سایت شرکتی با جمع آوری مطالب پراکنده ( از سایت شرکت و احتمالا سایر وبسایت ها ) به شناخت نسبی از برند کسب و کار و کیفیت خدمات و محصولات برسند؛ دوم اینکه شما در طراحی وبسایت اختصاصی شرکت صفحات به خصوصی را جهت ایجاد تصویر ذهنی جامع و درست در مخاطب در نظر بگیرید. به راحتی قابل پیش بینی است که شیوه دوم معرفی شرکت و شناسایی کسب و کار از مزایای جالب توجهی نسبت به روش اول دارد. جالب اینجاست که این مزایا، دوسویه و هم برای شما و مشتریان تان حاصل خواهند شد. داستان خودتان، شیوه و زمان تشکیل اولین تیم در شرکت، دستاوردها و بطور کلی نقاط برجسته آغاز بیزینس تا کنون را برای مخاطبان روشن سازید.






2. محصولات و یا خدمات شرکت را با ضمانت و گارانتی عرضه کنید


برای بسیاری از افراد ضمانت و گارانتی خرید از معیارهایی پایه ای ایجاد اعتماد محسوب می شود. در نظر گرفتن چنین امتیازاتی برای مشتریان سایت شرکتی بیانگر این واقعیت خواهد بود که شما از کیفیت محصول یا خدمت مورد نظر اطمینان کافی را دارا هستید و هیچ نگرانی از بابت چگونگی دریافت آنها توسط مخاطب کسب و کار وجود ندارد. ارائه ضمانت و گارانتی خدمات یا محصول نه تنها سبب اعتمادسازی در مخاطب سایت شرکتی می شود بلکه مزایای دیگری چون حفظ مشتری و افزایش بازگشت مشتریان، بهبود نرخ بازگشت سرمایه، بازاریابی غیر مستقیم و افزایش مشتریان نیز دارد. توجه دارید که میتوانید بسته به نوع کسب و کار شرکت انواع مختلفی از ضمانت را برای فروش در نظر بگیرید.






3. مجوزهای قانونی لازم را برای کسب و کار اینترنتی شرکت دریافت کنید


برای راه اندازی یک سایت کسب و کار به مجوزهایی نیاز خواهید داشت که رسمیت پلتفرم شما را ثبت و مورد تایید قرار دهد. این مجوزها در دو دسته بندی کلی قرار می گیرند؛ یک، مجوزهای عمومی و دو، مجوزهای اختصاصی انتشار پلتفرم تجاری. دسته اول مجموعه ای از مجوز ها هستند که بدون توجه به موضوعیت و نوع کسب و کار عرضه می شوند؛ به بیان دیگر این مجوزها برای عموم مشاغل اینترنتی قابل دریافت هستند. گروه دوم، مجوزهایی را شامل می شوند که برای موضوعات خاصی از مشاغل آنلاین و سایت های تجاری در نظر گرفته شده اند. توجه داشته باشید با افزایش آگاهی عموم افراد در خریدهای اینترنتی، در حال حاضر یکی از رایج ترین نکاتی که مشتریان پیش از ثبت خرید به آن توجه می کنند مجوزهایی است که برای برند خود از مراجع رسمی و قانونی معتبر دریافت کرده اید. بنابراین، این تکنیک را به عنوان یکی از بهترین تکنیک های جلب اعتماد مشتری در سایت شرکتی اجرا کنید.






4. به طور گسترده با مخاطب سایت شرکتی ارتباط برقرار کنید


برای برقراری ارتباط با مشتریان سایت شرکتی، اطلاعات تماس و راه های ارتباطی متعدد در نظر بگیرید. بسته به ابعاد، جغرافیای کسب و کار شما و تعداد مشتریان تان ممکن است در آن واحد، تعداد زیادی از مخاطبانی که موفق به جلب توجه و درصدی از اعتماد آنها شده اید، به تماس با مجموعه شرکت اقدام کنند. در صورتیکه راه های ارتباطی محدود و نیروی انسانی ناکافی برای پاسخگویی به مشتریان احتمالی تعیین کنید، با احتمال قابل توجهی تعدادی از این مشتریان را از دست خواهید داد! به عنوان مثال تصور کنید برای بیزینس و یا استارتاپ خود طراحی سایت شرکتی در قزوین انجام داده اید و آدرس حضوری شرکت در این شهر مستقر شده است، در این صورت برای سایر علاقمندان به خرید و یا همکاری که امکان مراجعه حضوری ندارند، لازم است تا راهکارهایی جهت برقراری ارتباط تعیین کنید. نیروی انسانی کارآمد و پاسخگویان مشتری حرفه ای نیز نکات مهمی است که باید توجهی کافی را به آن اختصاص دهید.






5. رضایت مشتریان را به نمایش بگذارید و پاسخگوی انتقادات باشید


یکی از تاثیرگذار ترین و بهترین تکنیک های جلب اعتماد مشتری در سایت شرکتی بهره گیری از تکنیک تایید اجتماعی شمرده می شود! تایید اجتماعی ( یا social proof ) به بیان ساده یعنی افراد، نظر مثبت سایر افراد نسبت به درستی و مزایای یک اقدام را سریع تر و آسان تر از بسیاری روش های بازاریابی درک می کنند. تایید اجتماعی در واقع، به تاثیرپذیری ناخودآگاه ما از سایر افراد جامعه اشاره دارد و از این موضوع به نفع مارکتینگ پلتفرم های تجاری استفاده می کند. روش های مختلفی برای به نمایش گذاشتن رضایت مشتریان جهت جلب اعتماد مخاطب در سایت شرکتی وجود دارد؛ ممکن است بخواهید نظرات افراد را در قالب ویس، ویدیو و یا کامنت متنی در معرض دید بازدیدکنندگان وبسایت شرکت قرار دهید. بعلاوه، مهم است تا انتقادات مشتریان ناراضی را نیز به درستی پاسخ داده و در سریع ترین زمان ممکن دغدغه این افراد را نسبت به شکایتی که دارند برطرف سازید.






6. حضور خود را در محیط آنلاین محدود به محتوای فروش نکنید!


در مسیر جلب اعتماد مخاطب به عنوان یک پلتفرم کسب و کار بدیهی است که محتوای مورد انتشار را در راستای رسیدن به فروش خوب و تجارت موفق در نظر میگیرید اما توجه داشته باشید که تمامی محتوای خود را به شکل محسوس با هدف تجارت منتشر نکنید! تصور کنید کاربر اینترنت دستگاه خود را روشن و شروع به گشت و گذار در فضای آنلاین می کند؛ اگر همه محتواهای متعلق به برند شما را بطور مستقیم درباره فروش دریافت کند، چنین احساسی در او ایجاد خواهد شد که ثبت خرید از شرکت را به او تحمیل می کنید! در حالیکه در مقابل، یکی از بهترین تکنیک های جلب اعتماد مشتری در سایت شرکتی حضور فعال در فضای مجازی و آنلاین ( اعم از شبکه های اجتماعی، سایت شرکت، اپلیکیشن شرکت و… ) با تولید و انتشار محتوای ترغیب کننده است. محتواهایی با اطلاع رسانی تخفیف ها، تسهیلات، کیفیت و یا کمیت جالب توجه مورد عرضه و… .






جمع بندی


در پایان باید به یک ابزار کاملا قدرتمند اشاره کنیم که میتوانید از آن برای اجرای بهترین تکنیک های جلب اعتماد مشتری در سایت شرکتی استفاده کنید، هوش مصنوعی! شاید راه نجات شما در مارکتینگ پلتفرم شرکت باشد. در این خصوص پیشنهاد می کنیم مطالب در رابطه با روش های استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت شرکتی هم مطالعه نمایید. برای هر یک از راهبردهای جلب اعتماد مخاطب وب سایت شرکت اعم از معرفی کسب و کار شرکت به شیوه های مختلف، عرضه محصولات و خدمات با ضمانت و گارانتی، دریافت مجوزهای قانونی کسب و کار، ارتباط گسترده با مخاطبان سایت شرکتی، نمایش رضایت مشتریان، پاسخگویی سریع و مناسب به انتقادات و در پایان، حضور فعال در فضای مجازی با محتوای حرفه ای میتوانید از تکنولوژی AI استفاده کنید و نتیجه مطلوب تری دریافت نمایید.